NU meteen rustig worden

NU meteen rustig worden

Kom NU meteen tot rust

Kies een andere oefening
Wijzig titel

NU meteen rustig worden

Als je wil kan je in bovenstaand veld de titel van deze oefening veranderen. Zo kan je een persoonlijke titel bedenken. Of heb je misschien een bepaalde situatie of plaats hierbij in gedachten? Dan kan je dit toevoegen in de titel.

Hoe NU meteen rustig worden?

Om rustig te worden geeft de wetenschap één heel duidelijk antwoord: leg je focus op je ademhaling en probeer rustig te ademen. Sommige mensen vinden dat moeilijk en doen het onbewust, bijvoorbeeld wanneer ze gaan wandelen.

Oefen hier zelf om met je ademhaling rustig te worden. Je zal na 3 minuten al heel wat rust ervaren. Zet je rustig neer, zet je voeten langs elkaar en start het filmpje:

Herhaal

Als je deze activiteit 3 keer per week gedurende 2 keer per dag doet, wordt je echt dieper rustig vanbinnen en heelt je lichaam ook.

Tips:

  • Vraag iemand om je eraan te helpen denken deze oefening te doen

  • Als het moeilijk voor je is om aan de video te beginnen, vraag dan of iemand met je meedoet

Wat vond je van deze oefening?

In welke situatie kan je deze oefening (nog) inzetten?

Gelukt! Je hebt jouw oefening opgesteld.